Помощь
  1. Комментировать и предлагать изменения к статьям и разделам документа могут только зарегистрированные пользователи.
  2. Чтобы предложить и внести изменение и дополнение в любую часть документа, Вам необходимо выделить часть текста - абзац или статью (обязательно полностью!).
  3. После того, как вы выделите абзац или статью, появится окно, в котором вы можете оставить свою формулировку статьи (или статей), отдельных предложений, части предложений и слов. Если документ не является Концепцией, Манифестом и имеет разделения на статьи, главы, разделы, части, кроме правок, укажите, к какому разделу, главе, части или статье вы предлагаете правки.
  4. Общий комментарий по документу и его обсуждение оставляйте под документом.
  5. Посмотреть все предложенные правки можно пройдя по ссылке "Всего изменений" в поле документа рядом с его названием.
  6. Приглашаем к активному участию в обсуждении важнейших законопроектов и законодательных инициатив общества!
  7. Об авторах лучших предложений к проектам законодательных актов мы расскажем на нашем сайте.
Документы
Проект внесения изменений в Конституцию Украины
Всего изменений: 2

Проект внесения изменений в Конституцию Украины

Движение «Украинский выбор» открывает обсуждение Проекта изменений в Конституцию Украины, которые могут и должны создать механизм реализации права каждого гражданина нашей страны на референдум. Представленный Проект заставит власть считаться не только с избирателями (один раз в несколько лет), а с каждым гражданином Украины и всегда!

ЗАКОН   УКРАЇНИ

Про внесення змін до Конституції України

Верховна Рада України  постановляє:

I. Внести зміни до Конституції України (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 30, ст. 141):

1) статтю 5 доповнити частиною п’ятою такого змісту: «Український народ безпосередньо реалізує право визначати і змінювати конституційний лад в Україні шляхом прийняття всеукраїнським референдумом за народною ініціативою Конституції України, законів про внесення змін до Конституції України, про втрату чинності законом, яким внесено зміни до Конституції України»;

2) статтю 69 викласти у такій редакції:

«Стаття 69. Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років.

Не мають права голосу громадяни, яких визнано судом недієздатними»;

3) статтю 70 викласти у такій редакції:

«Стаття 70. Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Виборцям гарантується вільне волевиявлення»;

4) статтю 71 викласти у такій редакції:

«Стаття 71. В Україні референдуми за народною ініціативою проводяться на рівні всієї держави – всеукраїнські референдуми за народною ініціативою, та на рівні адміністративно-територіальних одиниць – місцеві (сільські, селищні, міські, районні в містах, районні, обласні та республіканський в Автономній Республіці Крим) референдуми за народною ініціативою.

Шляхом проведення референдумів за народною ініціативою вирішуються будь-які питання, що належать до компетенції органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, за винятком питань, визначених частиною третьою статті 74 цієї Конституції.

Рішення всеукраїнських референдумів за народною ініціативою є остаточними і не потребують затвердження або схвалення будь-якими органами державної влади та є обов’язковими для виконання на всій території України.

Рішення місцевих референдумів за народною ініціативою є остаточними і не потребують затвердження або схвалення будь-якими органами місцевого самоврядування або органами влади Автономної Республіки Крим (у разі ухвалення рішення республіканським в Автономній Республіці Крим референдумом за народною ініціативою) та є обов’язковими для виконання на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці»;

5) статтю 72 викласти у такій редакції:

«Стаття 72. Шляхом всеукраїнського референдуму за народною ініціативою можуть ухвалюватися закони України, інші нормативно-правові акти загальнодержавного значення. Закони, інші нормативно-правові акти, ухвалені всеукраїнським референдумом за народною ініціативою, мають вищу юридичну силу щодо законів та інших правових актів органів державної влади.

Шляхом місцевого референдуму за народною ініціативою можуть ухвалюватися нормативно-правові акти місцевого значення. Нормативно-правові акти, ухвалені місцевим референдумом за народною ініціативою, мають вищу юридичну силу щодо правових актів органів місцевого самоврядування або правових актів органів влади Автономної Республіки Крим (у разі ухвалення нормативно-правового акта республіканським в Автономній Республіці Крим референдумом за народною ініціативою).

Закон, інший нормативно-правовий акт, ухвалений референдумом за народною ініціативою, набуває чинності з дня його офіційного оприлюднення.

Ухвалені республіканським в Автономній Республіці Крим референдумом за народною ініціативою Конституція Автономної Республіки Крим, нормативно-правові акти про внесення змін до Конституції Автономної Республіки Крим, про втрату чинності нормативно-правовим актом, яким внесені зміни до Конституції Автономної Республіки Крим, підлягають затвердженню Верховною Радою України.

Референдумом за народною ініціативою може бути ухвалено рішення про відкликання конституційного складу Верховної Ради України, загального складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради, сільського, селищного, міського голови; висловлення резолюції про недовіру Кабінету Міністрів України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам місцевих державних адміністрацій.

Президент України, Верховна Рада України або інший уповноважений Конституцією та законами України суб’єкт зобов’язані у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, ухвалити рішення про звільнення (припинення повноважень, відставку) органів (посадових осіб), яким було висловлено недовіру або яких було відкликано»;

6) статтю 73 викласти у такій редакції:

«Стаття 73. Всеукраїнський референдум за народною ініціативою проголошується на вимогу не менш як п’ятисот тисяч громадян України, які мають право голосу на референдумі, за умови, що підписи щодо проголошення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі і не менш як по двадцять п’ять тисяч підписів у кожній області, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі.

Місцевий референдум за народною ініціативою проголошується на вимогу не менш як десятої частини жителів відповідної адміністративно-територіальної одиниці, в межах якої пропонується провести місцевий референдум»;

7) статтю 74 викласти у такій редакції:

«Стаття 74. Всеукраїнський референдум призначається Верховною Радою України або Президентом України відповідно до їхніх повноважень, встановлених цією Конституцією.

Виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.

Референдум не допускається щодо законопроектів з питань податків, бюджету та амністії»;

8) у статті 85:

частину першу доповнити пунктом 28-1) такого змісту:

         «28-1) достроково припиняє повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим у разі відкликання республіканським в Автономній Республіці Крим референдумом за народною ініціативою загального складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим та призначає позачергові вибори до Верховної Ради Автономної Республіки Крим»;

частину першу доповнити пунктом 30-1) такого змісту:

         «30-1) призначає позачергові вибори депутатів сільських, селищних, міських, районних, районних в місті, обласних рад, сільських, селищних, міських голів у разі ухвалення відповідним місцевим референдумом за народною ініціативою рішення про відкликання загального складу сільської, селищної, міської, районної в місті, районної та обласної ради, сільських, селищних, міських голів»;

9) статтю 90 викласти у такій редакції:

«Стаття 90. Повноваження Верховної Ради України припиняються у день відкриття першого засідання Верховної Ради України нового скликання.

Президент України може достроково припинити повноваження Верховної Ради України, якщо протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися.

Повноваження Верховної Ради України, що обрана на позачергових виборах, проведених після дострокового припинення Президентом України повноважень Верховної Ради України попереднього скликання, не можуть бути припинені протягом одного року з дня її обрання.

Повноваження Верховної Ради України не можуть бути достроково припинені в останні шість місяців строку повноважень Президента України.

Президент України зобов’язаний достроково припинити повноваження Верховної Ради України у разі ухвалення всеукраїнським референдумом за народною ініціативою рішення про відкликання конституційного складу Верховної Ради України»;

10) у статті 106:

пункт 6 частини першої викласти в такій редакції:

«6) призначає всеукраїнський референдум щодо змін Конституції України відповідно до статті 156 цієї Конституції, проголошує всеукраїнський референдум за народною ініціативою. Проголошення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою відповідно до частини першої статті 73 цієї Конституції є обов’язком Президента України»;

частину першу доповнити пунктом 6-1) такого змісту:

«6-1) невідкладно, в строк, який не повинен перевищувати десяти календарних днів з моменту надходження рішення Центральної виборчої комісії про підсумки збирання підписів під вимогою про проголошення референдуму за народною ініціативою, видає указ про проголошення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою»;

частину першу доповнити пунктом 8-1) такого змісту:

«8-1) видає указ про припинення повноважень Верховної Ради України у разі ухвалення всеукраїнським референдумом за народною ініціативою рішення про відкликання конституційного складу Верховної Ради України»;

- частину першу доповнити пунктом 9-1) такого змісту:

«9-1) видає указ про відставку Кабінету Міністрів України у разі ухвалення всеукраїнським референдумом за народною ініціативою резолюції про недовіру Кабінету Міністрів України»;

частину першу доповнити пунктом 10-1) такого змісту:

«10-1) видає указ про відставку голови місцевої державної адміністрації у разі ухвалення відповідним місцевим референдумом за народною ініціативою резолюції про недовіру голові місцевої державної адміністрації»;

частину першу доповнити пунктом 31) такого змісту:

«31) видає указ про погодження звільнення Голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим у разі ухвалення відповідним місцевим референдумом за народною ініціативою резолюції про недовіру Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим».

У зв’язку з цим пункт 31 частини першої статті 106 вважати пунктом 32 частини першої статті 106;

11) статтю 118 доповнити частиною одинадцятою такого змісту:

«Якщо недовіру голові районної, районної в місті, обласної, міської (міст Києва та Севастополя) державної адміністрації висловлено громадянами України шляхом ухвалення відповідним місцевим референдумом за народною ініціативою резолюції про недовіру, Президент України зобов’язаний прийняти рішення про відставку такого голови місцевої державної адміністрації»;

12) статтю 135 доповнити частиною другою такого змісту:

«У разі ухвалення республіканським в Автономній Республіці Крим референдумом за народною ініціативою Конституції Автономної Республіки Крим, нормативно-правових актів про внесення змін до Конституції Автономної Республіки Крим, про втрату чинності нормативно-правовим актом, яким внесено зміни до Конституції Автономної Республіки Крим, Верховна Рада України зобов’язана в порядку та у строки, визначені законом, затвердити ухвалений референдумом нормативно-правовий акт».

У зв’язку із цим частину другу статті 135 вважати частиною третьою статті 135;

13) у статті 136:

частину четверту викласти в такій редакції:

«Урядом Автономної Республіки Крим є Рада міністрів Автономної Республіки Крим. Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим призначається на посаду та звільняється з посади Верховною Радою Автономної Республіки Крим за погодженням із Президентом України. У разі ухвалення республіканським в Автономній Республіці Крим референдумом за народною ініціативою резолюції про недовіру Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим Верховна Рада Автономної Республіки Крим зобов’язана звільнити Голову Ради міністрів Автономної Республіки Крим, а Президент України - погодити таке звільнення»;

доповнити частиною п’ятою такого змісту:

«У разі ухвалення республіканським в Автономній Республіці Крим референдумом за народною ініціативою резолюції про недовіру Раді Міністрів Автономної Республіки Крим Верховна Рада Автономної Республіки Крим зобов’язана припинити повноваження Ради Міністрів Автономної Республіки Крим в порядку і строки, визначені законом».

У зв’язку з цим частини п’яту, шосту статті 136 вважати відповідно частинами шостою, сьомою статті 136;

14) Розділ ХІІІ:

доповнити статтею 160 такого змісту:

«Стаття 160. Конституція України, закони про внесення змін до Конституції України, про втрату чинності законом, яким внесено зміни до Конституції України, можуть бути прийняті всеукраїнським референдумом за народною ініціативою. Порядок ініціювання, організації та проведення такого референдуму визначаються законом.

Конституція України, закони України про внесення змін до Конституції України, про втрату чинності законом, яким внесено зміни до Конституції України, вважаються прийнятими, якщо винесені на всеукраїнський референдум за народною ініціативою проекти Конституції України, законів України про внесення змін до Конституції України, про втрату чинності законом, яким внесено зміни до Конституції України, підтримали не менш як дві третини громадян, які взяли участь в голосуванні».

Конституція України, закони України про внесення змін до Конституції України, про втрату чинності законом, яким внесено зміни до Конституції України, набувають чинності від дня їх офіційного оприлюднення.

         У зв’язку з цим статті 160, 161 вважати відповідно статтями 161, 162.

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності від дня його затвердження всеукраїнським референдумом, призначеним Президентом України відповідно до статті 156 Конституції України.


             Голова
Верховної Ради України

 

Комментарии (16)
Владимир Есть | 20.12.2012 16:28

У меня тоже есть существенные предложения по проекту Конституции, для экономии места и времени зайдите по ссылке на сайт Всенародных интернет-референдумов, по адресу http://blog.i.ua/user/5434668/

Владимир Латыш | 23.11.2012 22:42

Стаття 1. Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.
Тут написана суцільна нісенітниця!
З цього тексту виходить, що миживемо в двічі незалежній і двічі народній державі. "Суверена" - це слово французського походження яке означає "Незалежна". Слова "Демократична" і "соціальна" теж слова синоніми іноземного походження які на українській мові означають: народна.
Тобто Стаття 1 повинна бути така: Україна є незалежна, народна держава.
І Далі по тексту повний жах.А ви кажете її чіпати не потрібно. Бо ви її не і читали!

Вибачте, але Ви не розумієте, про що пишите. Можливо, етимологічно, ці поняття й тотожні, але між ними, як юридичними категоріями, є велика різниця. Ющенко намагався із свого проекту Конституції вилучити "незалежна" та залишити "суверенна". Чому? Тому що, як він сам сказав, передбачив передачу частини повноважень України "міжнародним інституціям" - ЄС та НАТО. Тому й у ст.3 Конституції Республікі Татарстан, що знаходиться у складі Російської Федерації є посилання на те, що вона "суверенна", а що незалежна - немає, бо суб'кти федерації мають суверенитет, а незалежність - ні. "Демократична" й "соціальна" - взагалі різні речі. Демократизм передбачає, що вся повнота влади у питаннях керування державою належить народу. А "соціальна" - що у державі побудована така система, яка задовільнювла би базові потреби кожного члена суспільства, незалежно від того, чи здатен він сам заробляти собі на життя. Тому є держави демократичн

Сергей Шепелев | 24.11.2012 11:36

Вот вот предстпвляю как простой народ читает конституцию и вносит поправки свои. А ведь мы взрослые люди

Владимир Латыш | 23.11.2012 22:30

Думаю нашему обществу нужна не конституция которая гарантирует права, а конституция которая жестко определяет обязанности. Ведь мои права ето чьи-то обязанности и наоборот! Без обязанностей нет прав!
При такой конституции общество быстро придет в нормальное состояние.
Например було:Стаття 3. Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави. (сплошной пупулизм и словоблудие)
Стало:Стаття 3.
1.Держава відповідає перед громадянином за свою діяльність.
2.Громадянин відповідає перед державою за свою діяльність.
3.Громадяни відповідають один перед одним за свою діяльність.
І т.д.

Когда долго читаю на мове начинает болеть голова поэтому всё не прочитал, но убеждён что стране необходимы референдумы по инициативе населения,партий,
движений юю и т.п. А также русский государственный
язык!

Нат Пост | 24.10.2012 18:54

Конституцию можно менять до бесконечности, но это ведет к абсолютно наплевательскому к ней отношению. Регулируйте себе на здоровье все вопросы законодательной базы, а ее уже хватит трогать!

Андрей Кайдаш | 05.10.2012 20:25

Референдуми Швейцарії згідно законодавства:
Голосування проходить чотири рази на рік.
Достатньо 1% виборців для ініціювання референдуму.
Для вненсення змін до Конституції необхідна переважна більшість.
З питань податків - фіскальні референдуми.
50 000 виборців можуть вимагати проведення референдуму з прийняття міжнародного договору, щодо міжнародної організації,

закону, щодо угод, укладених урядом (проста більшість для позитивного рішення).
В Швейцарии, в отличие от законодательств большинства других европейских стран, допускает выдвижение народных инициатив
по изменению конституции и выставление их на референдум независимо от того, одобрены ли эти инициативы парламентом и
правительством страны.
Лише 10% позитивних рішень на референдумах є в Швейцарії.

Андрей Кайдаш | 05.10.2012 08:01

1) ИЗМЕНЕНИЕ: "«Стаття 73. Всеукраїнський референдум за народною ініціативою проголошується на вимогу не менш як СТО

тисяч громадян України, які мають право голосу на референдумі, за умови, що підписи щодо проголошення референдуму зібрано

БІЛЬШ НІЖ ПОЛОВИНІ областей, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі і не менш як по ДЕСЯТЬ ТИСЯЧ підписів

у кожній області, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі. МОЖДИВЕ ЕЛЕКТРОННЕ ГОЛОСУВАННЯ."

Андрей Кайдаш | 04.10.2012 17:15

Также надо написать о референдуме о международно-правовых договорах и международных организациях.

Андрей Кайдаш | 04.10.2012 12:54

1) ИЗМЕНЕНИЕ: "«Стаття 73. Всеукраїнський референдум за народною ініціативою проголошується на вимогу не менш як п’ятисот

тисяч громадян України, які мають право голосу на референдумі, за умови, що підписи щодо проголошення референдуму зібрано

БІЛЬШ НІЖ ПОЛОВИНІ областей, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі і не менш як по ДЕСЯТЬ ТИСЯЧ підписів

у кожній області, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі. МОЖДИВЕ ЕЛЕКТРОННЕ ГОЛОСУВАННЯ."

2) ИЗМЕНЕНИЕ: "Конституція України, закони України про внесення змін до Конституції України, про втрату чинності законом,

яким внесено зміни до Конституції України, вважаються прийнятими, якщо винесені на всеукраїнський референдум за народною

ініціативою проекти Конституції України, законів України про внесення змін до Конституції України, про втрату чинності

законом, яким внесено зміни до Конституції України, підтримали БІЛЬШ НІЖ ПОЛОВИНА громадян, які взяли участь в

голосуванні».

Андрей Кайдаш | 04.10.2012 12:01

3) Предложение в этой части новой Конституции: "Конституція України, закони України про внесення змін до Конституції

України, про втрату чинності законом, яким внесено зміни до Конституції України, вважаються прийнятими, якщо винесені на

всеукраїнський референдум за народною ініціативою проекти Конституції України, законів України про внесення змін до

Конституції України, про втрату чинності законом, яким внесено зміни до Конституції України, підтримали не менш як дві

третини громадян, які взяли участь в голосуванні»."

Лучше как Швейцарии: Достаточно явки избирателей 51% и 51% одобрения на референдуме.

4) В Швейцарии, в отличие от законодательств большинства других европейских стран, допускает выдвижение народных инициатив

по изменению конституции и выставление их на референдум независимо от того, одобрены ли эти инициативы парламентом и

правительством страны.

Норму Конституции необходимо менять "поправкой", а не законом. Закон позитивен,действует в пространстве и времени,устанавливает норму допустимого поведения субъекта,а не является "транспортным средством"для внесения изменений в другой закон. С ув.Е.Ш.

Андрей Кайдаш | 04.10.2012 12:01

1) Предложение в этой части новой Конституции: «Стаття 73. Всеукраїнський референдум за народною ініціативою

проголошується на вимогу не менш як п’ятисот тисяч громадян України, які мають право голосу на референдумі, за умови, що

підписи щодо проголошення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей, Автономній Республіці Крим, містах

Києві та Севастополі і не менш як по двадцять п’ять тисяч підписів у кожній області, Автономній Республіці Крим, містах

Києві та Севастополі."

Необходимо электронное голосование (интернет).

2) Предложение в этой части новой Конституции относительно налогов, бюджета: "Референдум не допускається щодо

законопроектів з питань податків, бюджету та амністії»"

Закрепить законодательно: не выплачивать из бюджета и не собирать налоги у народа Украины за долги частных лиц (как,

например, долг ЕЭСУ) и избежать ловушек долга на основе внешних валютных займов (как это сделали исладцы после кризиса

2008 года)

Андрей Кайдаш | 04.10.2012 10:57

Законодательство Швейцарии, в отличие от законодательств большинства других европейских стран, допускает выдвижение народных инициатив по изменению конституции и выставление их на референдум независимо от того, одобрены ли эти инициативы парламентом страны.
Согласно Конституции Швейцарии от 18 апреля 1999 года (которая также была принята на общенародном референдуме), 100 000 граждан Швейцарии могут инициировать полный пересмотр Союзной Конституции. Несмотря на негативное отношение парламента и правительства.

Андрей Кайдаш | 03.10.2012 18:21

Нам надо как в Исландии: 10% электората вправе требовать референдума по любому закону, принимаемому парламентом, а 2% могут предлагать парламенту проекты законов.